Najskôr však, pre osvieženie pamäti uvádzam link na spomínaný článok s názvom: Tragédia festivalu „Pohoda“ – inteligentný vietor!
A teraz prvá reakcia čitateľa:
http://dnes.atlas.sk/svet/111163/
Najmenej 26 ľudí zahynulo a 24 bolo zranených pri havárii autobusu prevážajúceho poľských pútnikov neďaleko mesta Grenoble na juhovýchode Francúzska.
Najmenej 26 ľudí zahynulo a 24 bolo zranených pri havárii autobusu prevážajúceho poľských pútnikov neďaleko mesta Grenoble na juhovýchode Francúzska.
http://www.sme.sk/c/1053395/cestou-na-put-zahynulo-jedenast-ludi.html
Cestou na púť zahynulo jedenásť ľudí
Cestou na púť zahynulo jedenásť ľudí
Tu by som chcel podotknúť, že formálna príslušnosť k nejakej cirkvi, alebo náboženskému smeru nemusí ešte vôbec znamenať reálny vnútorný príklon k dobru a k pozitívnym hodnotám. Skôr opak býva pravdou, pretože väčšina veriacich všetkých vierovyznaní, bez rozdielu, skĺzava iba do formalizmu vo vzťahu k vlastnému náboženstvu, pričom ich skutočný, reálny život býva o niečom úplne inom. Vôbec totiž reálne nežijú pravdy vlastnej viery, ku ktorej sa hlásia. V skutočnosti uznávajú len a len hodnoty tupého a prehnitého materializmu presne tak, ako je tomu u zvyšku neveriacej populácie.
Takzvané púte trebárs do Ríma, do Lúrd a podobne nie sú potom v skutočnosti ničím iným, ako obyčajným výletom, alebo poznávacím zájazdom. S reálnym duchovným a osobnostným vzostupom mávajú zväčša len málo čo, alebo takmer vôbec nič spoločné. Je to iba dobrý biznis.
Druhá reakcia čitateľky:
Vyzera to ze verite v Boha (aj ked neviem v akeho...). Sama som veriaca, a to naozaj silne.
Sex pred manzelstvom, resp. ako to vy nazyvate - nemravny a nemoralny zivot su pre mna
tabu. Tiez drogy drogy, samozrejmä. Pred nerespoktom voci Bohu mam velku bazen. Nuz a
predstavtesi ze Pohodu navstevujem a trvam na tom, ze je to jedno z anjhodnotnejsich podujati,
ake sa na Slovensku organizuju. S Vami nemozem suhlasit uz len preto, ze sudite (ale kto
akymi zbranami bojuje, takymi aj zahynie) a aj preto, ze aj uprimne veriacim ludom, nasledujucim
Boha sa deju zle veci. Verim, ze mate znalost Biblie, a tym padom mi nemozte odporovat.
Tvrdit, ze vietor bol zoslany Bohom, aby zmiatol zabavajucich sa ludi - to je velmi drze
tvrdenie a som prekvapena, ze nemate obavu z toho, ako sa pozera Boh na to, ked nejaky
maly cloviecik presvedcene tvrdi, ze vie co Boh spravil a preco. Nemate bazen? A akoto
ze opominate jedno z najdolezitesich prikazani a to konat v laske? Myslite si ze nieco
zmeni
te tym, ze budete podporovat inych v tom aby sa tesili, ze Boh vyhladil skazenost (tam
kde nebola)? Som velmi sklamana ze ludia ako vy, vobec beru meno Bozie do ust. Mali by
ste sa radsej modlit za silu pre rodinu zosnuleho a tiez za mudrost a silu pre organizatorov,
ktori doteraz odviedli uzasnu pracu a ktorych vynimocny talent a vynimocna sila, organizovat
podujatie tak pozitivneho charakteru, je z mojho pohladu dar od Boha sameho.
Zamyslite sa nad tym komu sluzite vy a zamyslite sa dobre.
Je veľmi smutné, že ľudia, hlásiaci sa k viere nedokážu vnímať desivý úpadok dnešnej doby a dokonca obhajujú to, čo je jednou z vlajkových lodí tohto úpadku. Obhajujú letné hudobné festivaly, plné neviazanosti, zmyselnosti, vulgarity, alkoholu, drog a úpadkového umenia.
Budem však konkrétny a uvediem pár príkladov z dennej tlače, ktoré dávajú mojim môjmu tvrdeniu za pravdu:
Magazíny Pravda, 23. 7. 2009, č. 5.
V článku s názvom „Spomienky na plážových inžinierov“ sa na strane 24. píše: „V lete sa konajú rôzne hudobné festivaly, na ktorých sa ľudia odviažu aj pomocou alkoholu. O to šokujúcejšie je však vytriezvenie.“/v článku sa písalo o neviazanej sexualite v letnom období a o pohlavných chorobách/
Vo víkendovej prílohe denníka Pravda zo dňa 25. 7. 2009 sa nachádza krátky prierez jednotlivými ročníkmi festivalu „Pohoda“. Z neho vyberám:
„Rok 2001: Mladí muži zabávali publikum na tribúne štadióna ukazovaním holých zadkov.“
„Rok 2002: Se....me na zvuk, hráme – odpálil spevák Koňýk vystúpenie punkovej skupiny zóna A. Uvoľnenú atmosféru doplnila mládež SDA, ktorá v predvolebnej kampani rozdávala návštevníkom nálepky, čo vyzývali k legalizácii marihuany...“
Toľko citáty z tlače. Taktiež argument, že na festivale „Pohoda“ sú zastúpené aj iné hudobné žánre, ale napríklad aj divadlo a podobne veľmi neobstojí, pretože dokonca už aj na doskách SND beží naplno úpadkové umenie, ktoré spoločnosť nezušľachťuje, ale naopak, morálne zráža nadol. Takéto nadol strhávajúce a v skutočnosti spoločensky škodlivé je takmer celé súčasné takzvané umenie, ktorého úlohou už dávno nie je pozdvihovať a zušľachťovať, či viesť k nejakým vyšším ideálom. Umenie je už len určitá prezentácia osobných názorov, neraz i doslova zvrátených a jeho účelom je pritiahnuť čo najviac obecenstva a zarobiť. A to za akúkoľvek cenu. Samozrejme, česť výnimkám.
No a osobitnou kapitolou je „móda“ a odievanie žien v letnej spare a to nie len na hudobných festivaloch, ale vo všeobecnosti. Avšak na letných festivaloch, účasťou stoviek sporo odetých a veľmi odviazane sa správajúcich dievčat a mladých žien vzniká zvlášť koncentrovaná atmosféra, plná telesnosti a vyzývavej zmyselnosti.
Všetky tieto veci, ktoré boli spomenuté nemožno v nijakom prípade spájať s pojmom morálka, alebo všeobecné dobro. Naopak všetko, o čom bola reč je symbolom nemorálnosti a úpadku, ktorý nemôže priniesť spoločnosti nič dobrého.
A ak mám ešte niečo dodať na záver, akcie masového druhu, akou bol festival „Pohoda“ nemôžu byť v dnešnej morálne prehnitej a všeobecne skazenej dobe nikdy onou úzkou cestou, vedúcou k Svetlu a Pravde. A to aj v rámci zábavy, ktorá má byť vždy ušľachtilá.
Podobné masové stretnutia sú iba širokou a pohodlnou cestou, vedúcou k úpadku a morálnej skaze, po ktorej kráčajú tisíce. Tieto tisíce si pri pohľade na svoju mnoho početnosť myslia, že konajú správne, pretože sú vo väčšine a vo svojej slepote nechcú vidieť, že kráčajú cestou do záhuby.
M.Š. spolupracovník časopisu „Pre Slovensko“
Komentáre
hmm
:-(
Precitala som si tvoj predosli aj tento clanok.
Citanim falatkov, porna, romanov ani blogov nepostihnes vnutorne prezivanie ludi. Ano, da sa na zaklade toho dojst k usudku ale nie pravde.
Udalosti ktorych si sa nezucastnil mozes hodnotit a zaujat k nim postoj, alebo nemozu odrazat pravdu. I keby si tam bol bola by to len tvoja pravda.
To su tri fakty : tvoja interpretacia doby, ludi a udalosti, ktore budu kazdy tvoj pokus o predanie informacie obycajnym ludom vzdy vadit.
Takze nebudes pochopeny ani v tom, v com by si mozno pochopeny bol rad.
Co sa tyka mojho nazoru, priroda sa casto oznacuje za harmonicku .
Co to ako ma znamenat ? Dla mna, je priroda je v rovnovaznom stave.
Zdaleka nie harmonicka. Priroda aj bez ludi je divoka.
Ludske posobenie, energia kladna aj zaporna samozrejme ovplyvnuju ten stav rovnovahy. Kludne aj lokalne.
Vybrat zo sustavy vsetkych vzajomnych posobeni ludsku zvrhlost, je vsak uprimne poviem, naivne. Suvisi to s tym, ze ludia maju tendencie vnimat vyraznejsie konanie ludi viac ako cohokolvek ineho. A pohoda v kontexte vesmiru, podnebia, pocasia, prirody nebola zdaleka len o ludoch.
Myslím,
Preskumajte si Ježišov prístup k hriechu...
Spravodlivosť človeka nie je úplne v zhode s morálnymi zákonmi, podriadenosťou morálke a poslušnosťou, ale v samotnom prežívaní svojho života. Kto si myslí, že našiel teologickú spravodlivosť prostredníctvom morálky a rešpektovania jej princípov, kto je spokojný sám so sebou, lebo urobil zadosť kategorickému imperatívu (Kant), ten je na hony vzdialený biblickej spravodlivosti. Ľudia „cnostní“ sú často bež života. Sú tak pohltení a uspokojení plnením povinnosti, že už nevedia skutočne milovať.
Takže asi toľko k Ježišovmu prístupu, ktorý by pre každého veriaceho mal byť východiskom - pretože on prišiel aby spasil. A to nemôžte ani spochybniť ani vymazať z Biblie, pretože je to písané. A tiež je písané, že Jemu sa máme pripodovňovať. A to, či táto doba je horišia alebo najhoršia, čo sa týka morálky, Vá, tiež neprináleží posudzovať. Jediné čo máme robiť je byť Bohu k dispozícií a žiť v súlade s Ježišovým učením.
Ak súdeniu Vám poviem len toľko, že tvrdo aplikovaný súd na základe vonkajších činov (bez poznania vnútorného diania, vnútorných bojov, ťažkostí, strachov, ktoré si so sebou človek nesie) vydáva nakoniec svedectvo o našej vlastnej tvrdosti. Ak je náš prístup k ľuďom unáhlený, plytký, prísny, dbajúci na nepodstatné veci, tak ním nakoniec len odhaľujeme, kým sme my sami a do akej miery nechápeme iných. Súd o "iných", je súd nad nami.
Iva sa mi