Odpoveď: Žiaľ, Vaše slová vnímam ako krivé obvinenie. Zdá sa mi totiž, akoby ste moje texty vôbec nečítali a ak ich aj čítate, ste v nich schopný vidieť iba veci negatívne.
Ja osobne však všetky svoje články píšem stále podľa toho istého scenára. Na začiatku uvediem určitý negatívny spoločenský, duchovný, osobnostný, alebo iný jav. Alebo len trebárs nejaký omyl, či nesprávny výklad, pričom v závere sa vždy snažím ukázať, aké je riešenie daného problému a kadiaľ vedie správna cesta v súlade so zákonitosťami nášho univerza a teda v súlade s Vôľu Najvyššieho.
Negativita v mojich textoch nie je teda nikdy samoúčelná. Je to vždy popis reálnej situácie, v akej sa ľudia okolo nás nachádzajú, spojený s hľadaním konkrétnych ciest k náprave.
Samozrejme, že viem o názore mnohých duchovných ľudí, ktorí tvrdia, že negativitu okolo nás si nemáme vôbec všímať, aby sme ju tým neposilňovali. Máme ju preto jednoducho ignorovať a zamerať sa predovšetkým na náš osobný duchovný rast a na dobro a pozitivitu, ktoré chceme dosiahnuť.
Na tomto názore bude čosi pravdy, ale určite nepredstavuje pravdu celú. Mne osobne to totiž pripadá ako reakcia pštrosa, dúfajúceho, že ak strčí hlavu pred zlom do piesku, prestane existovať.
V súčasnosti však jestvuje obrovské množstvo zla, maskovaného ako dobro, ktorému ľudia naivne podliehajú žijúc v omyle, že kráčajú cestami dobra. Aj zlo sa predsa vyvíja a dnes už častokrát nie je vôbec také prvoplánové, ako kedysi. Dnes sa rafinovane skrýva pod maskou dobra, ušľachtilosti, vznešených ideálov a duchovnosti.
Vlci k nám neprichádzajú ako vlci, ale všetci sú dokonale maskovaní v rúchu baránka. A milióny ľudí vo svojej naivite podliehajú, sú manipulovaní a dokonca nevedome slúžia zlu, skrývajúcemu sa pod maskou dobra. Milióny ľudí podliehajú temnote, skrývajúcej sa za masku ušľachtilej duchovnosti. Milióny ľudí podliehajú premysleným manipuláciám vlkov, skrývajúcich sa v rúchu baránka.
Nevšímať si zlo, ignorovať ho a zamerať sa iba na dobro však reálne znamená ponechať v rukách temnoty bez pomoci tisíce dobrosrdečných, ale naivných ľudí, ktorí ňou budú strhávaní k duchovnému zatrateniu. Mne osobne sa zdá byť preto nanajvýš nepochopiteľné, že je možné niekoho obviňovať z negativity, keď sa snaží týmto oklamaným otvoriť oči, aby poznali, v akej situácii sa nachádzajú a aby z nej našli východisko. Nerobiť to by bolo podľa mňa zločinom!
Veď si napríklad len uvedomme, že ak niekto vážne ochorie, musí často podstúpiť veľmi bolestný zákrok, aby sa mu mohlo pomôcť. Musí byť jednoducho neraz konfrontovaný so stresujúcim a negatívnym zážitkom, spojeným s bolesťou, pretože v danej chvíli pre neho niet inej cesty k uzdraveniu.
Alebo iný príklad, a síce rozprávky našich predkov. V nich sa predsa tiež nachádza množstvo negativity. Ide v nich takmer vždy o boj dobra so zlom, kedy na začiatku víťazí zlo a na konci napokon zvíťazí dobro.
Alebo iný príklad z oblasti duchovna. Prostredníctvom neho pochopíme, prečo majú mnohí duchovní ľudia tendenciu ignorovať negativitu okolo nás a nezaoberať sa ňou, ako niečím pre nich neprijateľným.
Tento názor vznikol z jednostranného vnímania Stvoriteľa ako Lásky. Ale on nie je iba Láska! Je zároveň i Spravodlivosť! Spravodlivosť prísna, neoblomná a neústupčivá!
Veľa ľudí chce však Stvoriteľa vnímať len ako Lásku. Ak sa ale poukazuje na jeho Spravodlivosť a na mnohé, neraz tvrdé prejavy tejto Spravodlivosti v konkrétnych prípadoch každodenného života, vnímajú to ako čosi cudzorodé. Ako čosi negatívne, čo sa nezhoduje s ich pozitívnou predstavu Stvoriteľa.
Napokon i Ježiša samotného chcú títo ľudia vnímať len ako posla Lásky. Ich jednostranné vnímanie sa však absolútne nezhoduje s obrazom Krista, ktorý na chrámovom nádvorí v hneve prevracia stoly peňazomencov a s bičom v ruke ich stadiaľ vyháňa preč. A tento iný Kristus neváha použiť ani tvrdé výrazy na adresu ľudí, neochotných prijímať jeho Slovo, prirovnávajúc ich k sviniam, ktorým nemajú byť hádzané perly jeho učenia, pretože si pohodlne žijú v morálnom bane a dokonale im to vyhovuje.
Je to teda opäť čosi, čo sa môže na prvý pohľad javiť ako vec značne negatívna, ale len preto, že sa ľudia stali svojou orientáciu iba na Lásku Najvyššieho zmäkčilými a zo svojej duchovnosti vylúčili prísny princíp Spravodlivosti. Princíp Spravodlivosti, ktorý sa nám v mnohých jeho prejavoch môže na prvý pohľad javiť ako negativita.
Mal teda Kristus nechať v súlade s názorom stúpencov nekonfliktnej duchovnosti úžerníkov znesväcovať chrám svojho Otca? Mal si ich nevšímať a ignorovať túto zjavnú negativitu? Mal sa radšej zaoberať predovšetkým dobrom? Tak by si to mnohí naozaj radi predstavovali, ale Kristus tak neurobil, pretože bol Synom Božím a v Bohu vládne neoddeliteľná jednota Lásky a Spravodlivosti. A práve preto sa v spravodlivom hneve chopil biča rozdával ním spravodlivé údery.
V určitom slova zmysle je teda možné vnímať i moje texty, ako nejaké údery biča, namierené proti Zlu. Zamerané k jeho eliminácii, za účelom nastolenia princípu Dobra. Za účelom demaskovania Zla a vyslobodenia našich blížnych z jeho obratných manipulácií.
A práve Dobro, ktoré musí nakoniec zvíťaziť nad každým Zlom, práve víťazstvo Dobra, skutočného a naozajstného bude vždy ústredným motívom a základnou ideou každého môjho článku. Každý môj článok bude ako rozprávkový príbeh, kde Dobro bojuje so Zlom, aby nad ním nakoniec zvíťazilo.
Aj keď sa teda v mojich textoch vyskytuje mnoho negativity, pretože žiaľ takáto je reálna situácia okolo nás, vždy budú v konečnom dôsledku upevňovať vieru v Dobro. Vždy budú nabádať na cesty Dobra. Vždy budú upozorňovať na životnú potrebu myslenia a jednania v súlade s princípom Dobra. Vždy sa budú v ľuďoch snažiť posilňovať presvedčenie v konečné a neodvolateľné víťazstvo Dobra nad každým Zlom. A teda i nad tým, ktoré sa neraz rafinovane tvári ako Dobro.
http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.Š
Komentáre