Cesta k Svetlu

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Zločin prenájmu!

Kto má odvahu, môže si hneď na začiatku urobiť krátky, ale drsne pravdivý test kvality vlastnej osobnosti. Predstavte si teda, že ste majiteľom viacerých bytov, alebo nehnuteľností na lukratívnom mieste. S akým vnútorným postojom by ste ich prenajímali? Za A: S úmyslom čo najviac zarobiť? Za B: S úmyslom byť za primeranú protihodnotu nápomocný tým, ktorí nehnuteľnosť nevlastnia, alebo nemajú hotovosť na vlastný byt? Ak ste odpovedali A, ste v postate zlodej! Ak ste odpovedali B, ste čestný človek.
 
   Prednedávnom mi jedno 11 ročné dievča povedalo, že jeho rodičia stavajú druhý dom, ktorý budú prenajímať. Z jej slov na mňa zavanula ziskuchtivosť. Celkom nedávno som sa tiež dozvedel, aké veľké sumy, idúce do desiatok tisíc slovenských korún, musia platiť nájomcovia rôznych obchodov a obchodíkov v jednom malom slovenskom mestečku.
 
   Reálna situácia je taká, že ten, kto vlastní byt, alebo inú nehnuteľnosť si z toho, kto si tieto priestory prenajíma, urobí svojho osobného otroka. Tento otrok mu musí odovzdávať veľkú mieru vlastného zisku, ktorý vyprodukuje a majiteľ nehnuteľnosti ho v podstate celkom legálne, ale v skutočnosti nekresťansky okráda.
 
   Nielen v tomto smere, ale celkovo vládne v spoločnosti princíp, že ak ľudia niečo majú alebo niečo vlastnia, čo iní nemajú a nevlastnia, využívajú spravidla „šikovne“ svoju silu, svoje prednosti a svoju prevahu na to, aby čo najviac získali od ľudí, ktorí sa momentálne voči ním nachádzajú v ekonomicky nevýhodnejšej pozícii a sú na nich určitým spôsobom závislí.
 
   Kto teda niečo má, chce mať ešte viac a to na úkor toho, kto má menej. Tak sa z bohatých stávajú ešte bohatší a s chudobnejších ešte chudobnejší. Namiesto vzájomnej pomoci jedných druhým vládne naopak všade snaha „šikovne“ využívať slabiny iných vo svoj osobný prospech a profitovať z nich. V skutočnosti ide podlosť a zlodejstvo najhrubšieho zrna.
 
   A žiaľ, ani tam, kde by človek oprávnene očakával príklad pomáhajúcej lásky k blížnym, a síce v cirkvách, ani tam sa ho nedočká. Ceny prenájmov priestorov patriacich cirkvám sú rovnako úžernícke, ako kdekoľvek inde. Rovnako rýchlo sa v nich striedajú rôzni majitelia obchodov a obchodíkov, ako je to možné na vlastné oči pozorovať v onom, na začiatku spomínanom, malom slovenskom mestečku.
 
   V tejto súvislosti sa mi akosi samovoľne vybavuje scéna z filmu o Jánovi Husovi, ktorý odchádzal obhajovať svoje, vysokým stavom nepohodlné učenie do Kostnice. Cestou sa zastavil na fare u farára, lojálneho s jeho náukou. Ten mu dal jesť a poskytol nocľah. Postupne sa však na faru začali zhromažďovať i zrobení sedliaci z tamojšej dediny, ktorí neuposlúchli výstrahu svojej vysokej cirkevnej vrchnosti, upozorňujúcej ich na to, aby sa tomuto človeku vyhli, pretože je to diabol.
 
   Ján Hus sa s nimi pustil do reči a spýtal sa ich, pod akou vrchnosťou slúžia? Či pod svetskou, alebo pod cirkevnou? „Pod cirkevnou“ – odpovedali oni. A Hus na to s istou dávkou irónie: „No tak to je vám potom naozaj sveta žiť. Veď cirkevná vrchnosť sa bezpochyby ako prvá sama riadi zákonom lásky k blížnemu, takže keď majú plné sýpky oni, máte ich aj vy a keď sú oni sýti a zaopatrení, ste sýti a zaopatrení i vy.“
 
   Zrobení sedliačikovia sa po týchto slovách zomkli okolo neho a spustili príval ponôs a sťažností na to, ako úboho a biedne sú nútení živoriť pod cirkevnou vrchnosťou.
 
   Koľko sa na tom zmenilo po niekoľkých stáročiach? Nie až tak veľa, pretože cirkvi zdierajú iných úplne rovnako, ako všetci ostatní naokolo.
 
   V ústrety všetkým chamtivcom a zlodejom, nech už z radov ateistov a materialistov, alebo z radov cirkví však znie požiadavka: Nepokradneš! Táto požiadavka nám bola daná nikým nie menším, ako samotným Stvoriteľom a to v zmysle úcty a spolunáležitosti s našimi blížnymi.
 
   Túto požiadavku nemožno obísť pokryteckými a vypočítavými ľudskými zákonmi, ktoré sú úmyselne stavané tak, aby takzvaným „šikovným ľuďom“ dovoľovali beztrestne a pod pláštikom legálnosti okrádať iných. Hoci z hľadiska pokrivených ľudských názorov sa takéto niečo považuje za úplne normálne, legálne a zodpovedajúce zákonitostiam takzvaného voľného trhu, v skutočnosti to nie je nič iného, ako zlodejstvo, priečiace sa pravému významu prikázania – Nepokradneš.
 
   Je vrcholne naivné domnievať sa, že Vôľu Božiu možno oklamať podobnými rozumovými vytáčkami. Zhora, zo Svetla je totiž vždy vnímaná podstata veci a nie ľudské rozumové snahy túto podstatu obísť, oklamať, alebo prekrútiť v pravý opak.
 
   A keby napokon všetci tí, ktorí sa rôznymi spôsobmi previňujú voči prikázaniu Nepokradneš vedeli, aké mimoriadne nepriaznivé, ba až tragické osobné dôsledky im z toho vyplynú, veľmi rýchlo by od podobného konania upustili, pretože nijaké bohatstvo sveta by im za to nestálo.
 
   Svojich blížnych však pokojne a v ilúzii zdanlivej beztrestnosti okrádajú naďalej preto, lebo vo svojej hmotnej obmedzenosti netušia absolútne nič o veľkej Spravodlivosti Božej, ktorej nemôže nikto a nikdy uniknúť. Božie mlyny melú totiž pomaly, ale isto! So železnou Spravodlivosťou predsa len nakoniec rozdrvia a na prach rozomelú všetku tú zlodejskú háveď, ktorá svojou bezodnou a nenásytnou chamtivosťou doteraz zamorovala celé stvorenie. Dávajme si veľký pozor, aby sme sa nakoniec aj my samotní neocitli medzi nimi.
 
M.Š. priaznivec stránky : www.ao-institut.cz
 
 

Súčasná spoločnosť | stály odkaz

Komentáre

  1. HMM...
    Vsetko je o systeme... v zriadeni demokratickom,trhovom.
    Su podnikatelia,spol ktore prenajimaju byty.
    Tu vladne trh,,dopyt a ponuka oo bytoch a od toho aj cena.

    Ak by si chcel ropravat o nejakej zivotnej urovni.
    mozeme tam zakompenzovat pravo na byvanie...pricom zakladnym pravom jedica by bol minimalny standard.

    Otazku ktoru kladies a spajas je snaha o lrpsiu spolocnost alebo skutocna moznost systemu v tomto state.

    O Vsetkom rozhoduju financie.Ked nie su tak na rad prichadzaju prenajmy a podobne.
    Berez tu vysku najmov...je to dane trhom.
    Prirovnanie Jana Husa je volanie po komunizme s krestanskou tvarou.
    Krestanstvo ako nabozenstvo je zavisle od odpuskov a statnych prispevkov a darov financnych alebo materialnych.
    Zas je to system ...

    Ak je system ako taky zly nefukcny...tak casom krachne na ludoch.
    Nehladaj tu ziadnu vieru alebo nespajaj tu BOha ...jedine ludia formuju system.
    Takze...problem je bohatstvo jednych a chudoba druhych.
    problem ,ze teto stat ucelovo likviduje strednu vrstvu.
    A TAK CASOM TU ZOSTNE VRSTVA BOHATYCH A CHUDOBA...AZ CHUDOBA NEZOBERIE OSUD DO VLASTNYCH RUK.
    publikované: 07.02.2010 16:55:16 | autor: igorM (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Som ZLODEJ?
    Asi som článok celkom nepochopil. Ak som kúpil nehnutelnosť v malom meste, prenajímam ju s nepatrným ziskom som zlodej? Mám ju radšej niekomu darovať, alebo ešte lepšie platiť aj prevádzku budovi chudákovi malému podnikateľovi ktorý podniká za každú cenu aj keď na to nemá?
    publikované: 07.02.2010 17:15:45 | autor: Stanislav (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. ;o)))
    Vazeny autor prispevku !

    Hovori sa, ze psi hlas do neba nevojde ... ako tak rozmyslam, vsetci okolo mozeme za to, ze Ty mas holu rit a nemas na byt ;o)))

    Kedy preboha bola rovnost sanci ? Celkovo mam dojem, ze si teraz spadol z Marsu ... presne tak ako ty, ani ja som de facto v 89 roku nemohol zacat podnikat, lebo som bol prilis mlady, ale de jure som mal 18 rokov a mohol som si za babku skupit 100 bytov a teraz si kralovat ...

    Prezradim Ti jedno tajomstvo, kapitalizmus nie je dokonaly, ale zialbohu (chvalabohu) ludstvo nic lepsie nevymyslelo. Idea komunizmu je krasna, dokonca ma vela podobneho s krestanstvom, ma to vsak jeden zadrhel, ludia nie su dokonali ...
    publikované: 07.02.2010 17:16:48 | autor: Martin (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. ;o)))
    Vazeny autor prispevku !

    Hovori sa, ze psi hlas do neba nevojde ... ako tak rozmyslam, vsetci okolo mozeme za to, ze Ty mas holu rit a nemas na byt ;o)))

    Kedy preboha bola rovnost sanci ? Celkovo mam dojem, ze si teraz spadol z Marsu ... presne tak ako ty, ani ja som de facto v 89 roku nemohol zacat podnikat, lebo som bol prilis mlady, ale de jure som mal 18 rokov a mohol som si za babku skupit 100 bytov a teraz si kralovat ...

    Prezradim Ti jedno tajomstvo, kapitalizmus nie je dokonaly, ale zialbohu (chvalabohu) ludstvo nic lepsie nevymyslelo. Idea komunizmu je krasna, dokonca ma vela podobneho s krestanstvom, ma to vsak jeden zadrhel, ludia nie su dokonali ...
    publikované: 07.02.2010 17:17:57 | autor: Martin (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. ;o)))
    ... skoda, ze si nam neponukol alternativu, ked uz sa tak ohanas argumentami z minulosti. Uz Jezis pred viac ako 2000 rokmi vedel, ze rovnostarstvo vedie k upadku.

    My sme si to za komancov vyskusali na vlastnej kozi, ked podniky tahalo par jedincov, ktori koketovali s myslienkami komunizmu z presvedcenia ... a kde to dospelo ??? Ekonomika isla od 10 k 5 a ceny kazdym rokom stupali ... ak si to nepamatas, opytaj sa rodicov, ako sa vyvijala cena benzinu od 2 Kcs k 18 Kcs/liter

    ... ak si dobre pamatam, tak Jezis sa jasne vyjadril : "... dajte cisarovi, co je cisarovo a Bohu, co je bozie !"

    No a jedna rada na zaver, ak sa Ti nepaci platit prenajom, kup si nieco svoje ... a nesyc tu slova plne zloby !
    publikované: 07.02.2010 17:39:35 | autor: Martin (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. ;o)))
    ... a este by som pre korektnost pripomenul, ze aj samotna Katolicka cirkev prenajima budovy a ma z prenajmu nemale zisky ... Takze by asi bolo dobre, ak by si na tuto nemoralnost upozornil Vatikan ;o) a sucasne konvertoval na Islam. Presne tak, v islamskych statoch je nemoralne aj platenie uroku z pozicky ;o) takze nemusis tu zit, nauc sa pisat arabsky z prava do lava a najdi si uplatnenie v krajinach, kde je voda drahsia ako benzin ;o)))
    publikované: 07.02.2010 17:49:07 | autor: Martin (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Spoločenský vývoj nezastavíš.
    Darmo sa tu presviečate, že kapitalizmus v tej podobe aká je v súčastnosti je to najlepšie. Bude to platiť iba dovtedy, pokiaľ tí najchudobnejší si nepovedia a dosť. Potom, tak ako sa menil feudalizmus na kapitalizmus, tak isto dôjde k zmene na nejakú inú, zatiaľ bez mena spoločnosť.Myslíte si, že tí ľudia, ktorí sa iba z diaľky mohli pozerať ako sa naša smotánka zabáva na Štrbskom Plese boli hrdí na to, na akých to zbohatlíkov pracuje.
    publikované: 07.02.2010 18:15:44 | autor: masitibi (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. martin
    prestan zavadzat s tym komunizmom a cenou benzinu! posledna cena za komancov bola 8 Kcs. tych 18 bolo uz po pade opony a aj tu si pleties. bolo to najprv 16 Kcs. pamatam ako by to bolo dnes. tankoval som do mojho mopedu jawa 207 (babetta).

    chces vediet viac?

    http://dolezite.sk/Zdivocela_zeme_opozdeny_prispevek_k_oslavam_20_vyroci_V_47.html

    ty si iba podlahol vymletej propagande. koncom 60.-tych rokov minuleho storocia malo CSSR vyssi rast HDP ako vacsina krajin zapadnej europy. kapitalizmus v tejto podobe ako ju pozname dnes (rast zadlzenia je v priemere o 100% vyssi ako rast HDP) - zivota na dlh je rovnaky humus, ak nie vacsi ako komunizmus.

    este si dovolim jeden priklad s rastom cien. okolo roku 1930 stali noviny 0,50 Kcs. v 89. stali 1 Kcs. kolko stoja dnes. pecka na uplny zaver: na 1 m2 bytu si za komancov pracoval 4 dni. dnes pracujes 4 dni na 1 m2 obkladaciek do kupelne!

    komunizmus padol na hubu aj preto, ze robil trvacne veci. este aj dnes vidis jazdit skody mb 1000, samozrejme, ze nie v BA, auta snov V3S, ktoreho niektore sucasti okopiroval, chap ukradol aj legendarny hummer.

    PS z tvojich prispevkov je badat totalnu neinformovanost z tejto ery nasej historie.

    PSS neobhajujem komunizmus, ale to co ty nazyvas kapitalizmom, tak to s tymto terminom nema nic spolocne! toto je otroctvo. chces vediet o kapitalizme v praxi? tak studuj dielo takych ludi ako ford, alebo batovci!

    PSSS povod slova kapitalizmus je odvodeny z latinskeho capita, cize hlava, co v prenesenom vyzname znamena clovek, ludia a nie otrok!
    publikované: 07.02.2010 18:18:38 | autor: kri (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. human librations či ako si sa to pomenoval
    dávam Ti za pravdu,lebo všetko čo si napísal sedí ako zadok na šerbli.

    K tým cirkvám iba dodávam, že správajú sa tak ako ich veriace ovečky naučili. Ja sa tu verejne priznám, že ešte aj teraz mi je ľúto, že som občas po minulé roky dával do zvončeka - síce iba zopár drobných -, ale boli to moje ťažko zarobené peniaze a pri tom cirkev na čele s Vatikánom patrí medzi najbohatšie na svete.

    Laco
    publikované: 07.02.2010 18:50:02 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. KRI
    Mily Kri,

    nezda sa mi prilis logicke, ze komunizmus padol preto, lebo vyrabal trvacne veci ;o) skor ma to zabava co pises. Ved ak vyrabam trvacne veci, mozem svoje kapacity smerovat do ineho odvetvia hospodarstva a tym padom mam vyssiu efektivitu a vyssie HDP.

    Opak je pravdou, vyrabali sa moralne zastarale auta, s vysokou spotrebou, emisiami a s nizkou zivotnostou. Tak si otvorene povedzme, ze ak ta Tebou ospevovana Skoda 1000 MB najazdila 100 tis. km mohol si ju hodit do srotu a ta Tvoja Babeta 207 ked najazdila 30 tis. km tak patrila do srotu tiez ;o) ... vobec nespominam, ze si pocas tejto doby asi 10x musel vymenit odstredivu spojku a nehovor mi, ze nie ...

    Dnes take osobne auto najazdi bez problemu 5x viac a nehovorim o tom, ze sa vezies, nie posunujes na krave ;o))) ... a este by som Ti pripomenul, kedze je zima, ako Ti bolo v tej slavnej Skode 1000 MB so zastaralou koncepciou motora, prijemne teplucko ;o))) Motor vzadu a velky objem sustavy kurenia ... uz si zabudol vsak ;o))) ???

    ... a este k tej Babete a Jawe vo vseobecnosti, tiez si zabudol, ako vdaka super rozkvetu v Cssr, bolo nutne do benzinu pridavat M2T, pretoze Castrol sme nacierno vozili z Rakuska, lebo v Tuzexe bol drahy ;o)))

    ... a Praga S5T, V3S ??? Preboha !!! Ved skonstruovana bola este pocas 2. sv. vojny ;o))) ... Nehovor tu, ze este v 60 rokoch vyhravala sutaze v stupavosti do vrchu, ano bol to vydareny typ auta, ale znovu povedz aj to, ako si ju v zime pohodlne nastartoval, ked si jej hodinu daval citat noviny ;o))) a ako si pocas cesty dolieval olej, pretoze netesnosti olejovych skrin boli zrejme ;o) ... hovorilo sa tomu pojazdna dekalamitka ;o))) pre porovnanie, pocet km do generalky bolo 500 tis. km, ale v tej dobe auta ako Scania a Volvo mali 3x viac.

    Mozno si nepamatam presnu cenu benzinu, ale pamatam si aj dobre veci, ale aj zle. To co bolo dobre, sa malo zachovat, to co bolo zle sa malo napravit ... pravda vsak je, ze dodnes nemame efektivnost porovnatelnu napr. s Nemeckom. Pozri si napriklad aj na pocet patentov za rok v Nemecku a na Slovensku !!! ved to je hanba !!! Je dolezite prenasat inovacie do praxe a pocas Komancov si mohol byt akakolvek hlava, pokial si nebol Komanc, mohol si ist handry fajcit ...

    Nesuhlasim, ze toto je otrokarsky stat, mozes sa zobrat a ist zarabat korunky kde chces, len Ta upozornujem, ze Zapad je dnesnym Zapadom preto, ze tam zadarmo nic nedostanes. Ak by si bol otrok, tak by si musel mat suhlas pana aj na to, ci sa mozes ozenit ;o)))

    Je mi luto, ze pises tendencne !
    publikované: 07.02.2010 18:59:03 | autor: Martin (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. a počítal si náklady?
    rozmýšlal si o tom že si zoberieš hypotéku a budeš splácať X rokov + náklady, vodu, plyn, elektrinu?
    ked to spočítaš a odpočítaš od toho čo platíš, možno budeš aj spokojný.. s tým kolko platíš.
    alebo si myslíš, že ten ktorý to prenajíma už nemá z toho bytu žiadne výdavky? tak to si potom pekne naivný.
    len tolko..
    publikované: 08.02.2010 08:34:09 | autor: iviak (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. Iviak
    ... konecne rozumny nazor niecim podlozeny, dakujem ! ... a este by som doplnil aj nejake rizika.

    Riziko poklesu trhovej ceny bytu
    Riziko zmeny legislativy
    Riziko ze sa Ti nastahuju do vchodu spoluobcania z Lunika
    Riziko likvidity (platobnej neschopnosti) najomnika
    Reputacne riziko a zavist susedov

    Prenajmy bytov ? Nerobil by som to ani za zlate prasa ! Cim dalej tym viac bude problem zohnat normalnych ludi a najomcovi zostane len ubytovavat luzu sprostu !

    Necudujem sa, ze su krajiny, kde je zdaneny prave ten, co nema byt ! Nemas byt, nemas starosti s investiciami, inovaciami a netrapia Ta rizika ... navyse nie si viazany na jedno miesto, mozes sa kazdy rok stahovat, kde sa Ti paci, alebo za lepsie platenou pracou !

    Ten kto ma byt, hoci to je paradoxne, stava sa do istej miery otrokom bytu ... a to ani nespominam, ze su aj taki blazni, co maju bytov 20 a aj viac !

    Nech sa paci mily autor, zober si hypoteku, kup si na zaciatok 10 bytov a nes zodpovednost za splacanie hypoteky, bez ohladu, ci Ti ide, alebo nejde biznis ;o) a uvidime, ci budes a dokedy budes robit charitu ;o))) ... a prestan citat tie nazory utopickych socialistov ;o)))

    ... typicka slovenska natura, len zavidiet a nadavat ! Poznam ludi, co prenajimaju byty a ak chcu podnikat poctivo, su to chudaci !
    publikované: 08.02.2010 11:09:27 | autor: Martin (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Vitazny februar ...
    Dakujem autorovi za odhalenie a novy poznatok, ktory rozsiril moje znalosti o to, ze som zlodej. Teda vazeni priatelia, kazdy z Vas, kto akokolvek podnika je zlodej, pretoze :

    Podľa § 2 Obchodného zákonníka, má podnikanie nasledujúcu definíciu: Sústavná činnosť uskutočňovaná samostatne podnikateľom vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť za účelom dosiahnutia zisku.

    ... no a zisk je nieco zle a chore, co sa v nasich koncinach netoleruje :) ... Mame tu vsak autora prispevku, ktory chce v historickom centre prevadzkovat podnikanie za ucelom dosiahnutia zisku a ten nejaky zly vlastnik nehnutelnosti si dovolil taku oplzlost, ze sa chce spravat trhovo a pozaduje trhovu cenu za prenajom !

    Co k tomuto dodat ? Este sa musia narodit dalsie dve generacie, aby sa chapala neviditelna ruka trhu, zakon ponuky a dopytu a aby podobne bolsevicke nazory prestali byt tolerovane ! Vazeni priatelia, nenadavajte mu, jeho tresta zivot uz tym, aky je :)

    Prajem prijemny zaciatok tyzdna
    Barman
    publikované: 08.02.2010 11:47:53 | autor: bm (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Martin
    mily Martin, no mam pocit, ze tentdencne pises prave ty. dovol, aby som ti pripomenul hned na uvod, ze nic na tomto svete nie je vecne a vsetko co ludia vytvoria sa moze pokazit. to by uvodom aj stacilo.

    takze sa vyrabali moralne zastarale auta s vysokou spotrebou?

    dovol, aby som ti napisal, ze bola to prave skoda mb 1000 co mala ako prva na svete, ano citas dobre prva na svete celohlinikovy blok motora. o vyhodach takehoto zhotovenia motora ti snad nemusim pisat? vyhody ako nizsie vlastne vybracie, nizsia vaha, kuturnejsi chod...este nieco k moralke?

    teraz spotreba: take americke sunky, na tie povies co? este koncom 90.-tych rokov zozrali viac ako rusky tank t34, tak mi tu prosim ta nepis nic o spotrebe.

    v3s

    vsak si precitaj sam, ale narovinu si vedla jak ta jedla ;-)

    http://auto.pravda.sk/vetrieska-ohurila-aj-americku-armadu-ds1-/sk-amagazin.asp?c=A090523_204501_sk-amagazin_P39

    k babette:

    rok vyroby 1979 a stale ide. problemy nastali az po pade komancov. vyroba komponetov sa z kolarova presunula do talianska a ja som robil generalku motora. taliani mi poslali vyosenu klukovu hriadel. tu na slovensku som ju musel dat vycentrovat.

    zapad je zapadom z ineho dovodu. ako som vyssie pisal, CSSR malo vyssi rast HDP ako vacsina krajin zapadnej europy (koncom 60.-tych rokov). toto je pravda, ktoru nemozno nijako popriet. zapad sa utrhol az zaciatkom 70.tych rokov ked zacal tlacit peniaze ako zmyslov zbaveny:

    http://www.krija.blog.sk/detail-15.-august-1971.html?a=ba0ca8ab6506296ac68650f0bdfaa3e5

    prezrali nielen svoju buducnost, ale aj tu nasu!

    "Ved ak vyrabam trvacne veci, mozem svoje kapacity smerovat do ineho odvetvia hospodarstva a tym padom mam vyssiu efektivitu a vyssie HDP."

    no a tato veta ma dojala, fakt. tie cinske smejdy, co ledva vydrzia cestu do europy, o zarucnej dobe sa nebudem ani rozpisovat, to je to co mas namysli? nevypisuj nam tu ako by to malo fungovat, ale pis o tom ako to realne funguje. ved prave preto som ta upozornil na forda a batu. ty si asi stale v tom, ze bata to su iba topanky, co je ale velky omyl.

    patenty a podobne. pokrok je brzdeny aj na zapade. korporacie a bankari tam rozhoduju o tom, co mozes a co nie. nieco sa tam presadi, ale vacsinou iba v takej sfere, ktora neohrozuje ich biznis, alebo tam kde sa mozu aj oni nabalit.

    je uz vela hodin, takze dovi dopo ;-)
    publikované: 09.02.2010 00:29:56 | autor: kri (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. Xi xi xi :-)))
    Mily Kri,

    nerozumiem stale jednemu, ak by boli take vynikajuce V3s, 1000MB, Babeta 207 ... tak by boli nedostatkovy artikel a vyrabali by sa vo velkom a vsetci, na celom svete by to nenormalne chceli ... Na V3S som jednu dobu jazdil, tiez som si to vyskusal so Skoda 110 R a Babetu mala moja mama a jazdil som na nej ako 10rocny fagan.

    Dnes mam doma 5kvaltovu Aviu 21 Furgon, osobne auto Citroen a motorku Honda a ubezpecujem Ta, ze tu Aviu si doma opravim bez problemu tiez a neserkam sa po ceste 65km/h a navyse mam podstatne lepsiu spotrebu, mensiu poistku zimne starty bez zakurovania novinami a tubickami etanolu. Vobec nehovorim o tom, ze nemrznem v kabine v kozuchu ako curak, lebo mam kurenie. Takisto nepotrebujem zavoznika, aby som otocil volantom, lebo mam posilnovac. Na to co potrebujem mi uplne staci a ked sa budem chciet brodit v rieke a ist cez dzunglu, radsej si kupim kona ;o) alebo vznasadlo ;o) Na margo toho clanku, ako americania obdivovali V3S Ti poviem iba jedno, nikto z tychto obdivovatelov by nedokazal V3S ani len nastartovat, uz vobec nie kvaltovat s medziplynom a vyslapavat spojku 2x ;o) ak sa mylim, tak ma oprav ;o)))

    Podobne je to aj s osobnym autom, na to, aby som zacal dnes jazdit na Skode 1000MB, to by si mi musel sakra priplatit ;o) Mizerne jazdne vlastnosti, mizerny vykon motora, spotreba ako Tebou spominany T34 ;o) mizerne uzitkove vlastnosti maly kufor, vysoky hluk, mizerna bezpecnost, vysoka poruchovost jednoducho sunka.

    Co sa Babety tyka, sorry uz som vyrastol z toho aby som musel miesat olej do benzinu a aby mi pri 30km/h strielali tie 2 piestne kruzky cez vyfuk ;o))) ... Vobec nehovorim o tom smrade, ako keby ta Trabant ofukol, o spotrebe 1.8 litra na tu zavratnu rychlost, dalej o diskutabilnom designe, o poruchovosti a uzitkovej hodnote ;o) ... Takisto by som to zadarmo nechcel, jedine, ze by si mi doplatil ;o) ... Len mi prosim Ta netvrd, ze si Babetu na ceste sam opravis, pretoze aj 207 uz mala tyristor ;o))) takze musis mat so sebou krabicku presne tak, ako ja s Hondou ;o)))

    Mas iny nazor a ja Ti ho neberiem. Pokojne si kup VSku, Skodu 1000MB a veselo sa rozvazaj zavratnou rychlostou aj na Babete ;o))) a este by som rad dodal, ze pokial prides do ciela tak si niekolkokrat vyskusas, aky si Fordov mechanik ;o))). Ludia co toto citaju si iste urobia svoj nazor ... Navyse sem tieto prispevky vobec nepatria a este k tomu Fordovi a Batovi by som rad dodal, ze nieco dokazali prave kvoli zvyseniu efektivnosti vyroby, zavedeniu pasovej vyroby, technickych vynalezov. Slovensko je 100 rokov za opicami, ci sa Ti to paci, alebo nie ... ziaden vyvoj, len vyroba ! Muklujeme tu ako tlci, nevieme uz podat ziaden zlepsovak a tych patentov v Nemecku za rok a u nas, to je 1% ;o))) Pozri si to na nete ;o)))

    Technik si skuseny, ale z ekonomiky si zialbohu celkom mimo, ak zacnes do ekonomiky pumpovat peniaze, ktore nie su kryte, je jasne, ze zdvihnes inflaciu. Inflacia nie je nic ine, ako znehodnotenie meny ... takze v tejto oblasti vo vlastnom zaujme nepis uz radsej ziadne vyhlasenia. Ja mam skor pocit, ze koruna za rezimu cim dalej, tym viac oproti dolaru, alebo inym menam oslabovala ... Nerozumiem, ako mozes zadlzenost statu porovnavat s HDP. Preboha, ved mixujes jablka s hruskami, bud sa bavme o zadlzenosti, alebo o HDP ... ani neviem, co Ti mam na Tvoj povodny prispevok napisat !

    Prezradim Ti este jedno tajomstvo, Cina ma teraz, v case krizy rast 10% a vies preco ? Pretoze ma kde rast ... ziadna rozvinuta ekonomika neurobi taky rast (pokial by ludstvo nevynaslo nieco naozaj vynimocne), pretoze hociktora krajina zapadu ma zivotnu uroven niekolkokrat vacsiu ako Cina. Nemyl si HDP a zivotnu uroven ! CSSR takisto mohlo mat vacsi HDP, to vsak o nicom nehovori ... HDP je makroekonomicky ukazovatel a bezneho cloveka skor zaujima mikroekonomika - jeho vlastna penazenka a na co ma ;o)

    Pekny zvysok dna
    m
    publikované: 09.02.2010 19:09:38 | autor: Martin (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. ale no tak martin
    to snad nemyslis vazne? porovnavas veci casto takmer 50 rokov stare s vyrobkami 21. storocia. nehnevaj sa, ale je to zavadzajuce.

    "ak zacnes do ekonomiky pumpovat peniaze, ktore nie su kryte, je jasne, ze zdvihnes inflaciu."

    precitaj si, pisal som to ja (mozno zmenis nazor na to, ze kto tu je aky ekonom ;-))

    http://moje.hnonline.sk/node/1128

    k tej cine:

    "Ještě daleko větší stimul pro čínskou ekonomiku ale představuje rozvolnění měnové politiky a uvolnění stavidla úvěrové expanze. Jen v tomto roce by měly čínské banky rozpůjčovat celkem 1,5 bilionu dolarů, což je téměř trojnásobek v porovnání s předchozím rokem. Úvěrová expanze nebývalých rozměrů je klíčovým zdrojem působivého růstu, kterým si v současnosti čínská ekonomika prochází."

    http://finance.idnes.cz/cinska-ekonomika-zrychluje-df4-/inv.asp?c=A091211_144956_inv_bab

    este stale mas pocit, ze tu miesam hrusky s jablkami?

    PS k babette. model 207 da v pohode tych 45 - 50km/h, model 210 okolo 65 km/h (ked to vies so sustruhom ;-)).

    XI XI XI
    publikované: 10.02.2010 01:29:45 | autor: kri (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Kristian
    ;o) je zaujimave sledovat, ako mi podsuvas to, co vyslo od Teba. Ved to som predsa ja, co by som sa mal pytat Teba, ci myslis to co pises vazne ;o))) Ved prave Ty si sa vyjadril

    "komunizmus padol na hubu aj preto, ze robil trvacne veci. este aj dnes vidis jazdit skody mb 1000 ..."

    ... a znovu opakujem, PEKNE DAKUJEM ZA TAKE TRVACNE VYKOPAVKY ;o))) ... Ked si taky konzervativny, mozno by si mal presadzovat aj navrat ludstva na stromy ;o))) ... Vies ako nam tam bolo dobre ? Ziadny stres, dostatok sexu a istota, ze silnejsi prezije ... len si to porovnaj so sucasnostou, totalny stres, totalny deficit sexu a istota, ze hociaky trtko, ktory ma kuzelovu hlavu, aby sa mohol strcit do zadku niekomu az po sandale, blokuje pokrokovych a sikovnych jedincov ;o)ktory nasledne utekaju z tejto diery na zapad a stavaju sa vysokohodnotenymi specialistami !

    Clanok je pekny, vela mudrych citatov a je len otazkou na kazdeho cloveka, co si z nich pospaja a co mu daju do zivota. S niektorymi interpretaciami vsak nie celkom suhlasim.

    Este k tej Cine, ziadne uvolnenie menovej politiky nemoze viest k posilneniu ekonomiky ! Cina sa hra s ohnom ... co bude nasledkom 1.5 biliona dolarov v svetovej ekonomike? No napriklad, ze dolar strati hodnotu, lebo ho bude dostatok ;o))) To je politika ! Otazka je len, aky nasledok to bude mat pre ich vlastnu ekonomiku a aky pre svet. No a ani napriek takymto tahom im to vobec nemusi pomoct ;o) ... ich zivotna uroven je stale niekde v zadku ;o) do slova a do pismena !

    Otazka je tiez ta, co vsetko si USA nechaji libit a kolko Cinanov zostane z tej 1.5 miliardy ;o))) Cina bez investicii USA by bola naveky totalna diera. To ani dnes by som nechcel kopirovat zivotnu uroven Ciny ;o) ... no a ta ich kultura je sice stara niekolko tisicroci, len to tiez nieco dokazuje o ich mentalite ;o))) Cely svet zaplaveny toxickymi smejdami od potravin, cez hracky az po priemyselne vyrobky ... co myslis, dokedy si budu ludia kupovat ich lacne veci ?

    USA nie je v ziadnom pripade moj idol, ale pravda je, ze si dokazu zaplatit najlepsie mozgy z celeho sveta a inovacie tam maju na ruziach ustlane. Ak si skutocne borec, a maju o Teba zaujem, prenesu Ti tam aj vlastny dom, ak budes chciet ... je to celkom ina mentalita. Este vela casu uplynie, kym kazdy v Cine bude moct mat aspon taku posratu Babetu ... a co to urobi so zasobami nerastnych surovin ...

    PS: Sustruhom nezvacsis kompresny pomer, musis odfrezovat z hlavy valca ... no a potom sa priprav, ze klukovka ma big problem OKI a spotreba nebude 1.8 litra ;o)))?
    publikované: 10.02.2010 13:06:23 | autor: Martin (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Martin
    nechapes to, alebo nechces to chapat ;-) mylis si tu technologicky pokrok s trvacnostou vyrobkov.

    motor skody MB 1000 posunul tento segment na novu uroven.

    dokonca aj ten komunisticky chleba vydrzal dlhsie ako ten dnesny.

    k cine. to nemozes porovnavat. bola to ina kultura, vyznavajuca ine hodnoty. aj krovaci v afrike, nemali ziadny problem, kym tam jednemu nespadla z neba flasa od coca-coly. no, a ze do tej ciny priniesli komunizmus prave americania tak to je mimo veskeru disputu!

    "USA nie je v ziadnom pripade moj idol, ale pravda je, ze si dokazu zaplatit najlepsie mozgy z celeho sveta a inovacie tam maju na ruziach ustlane."

    niektori z nas vedia ako to funguje. cele to prakticky fachci na dolari ako rezervnej mene. nechce sa mi to tu teraz riesit. ale z ineho sudka. taky werner von braun a desiatky inych nemeckych nacistickych vedcov. myslis, ze aj im platili?

    ad ps: nemusis ;-)
    publikované: 12.02.2010 11:46:22 | autor: kri (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014